
Honda Leads Full-Line Automakers in Fuel Efficiency and Lowest CO₂ Emissions According to U.S. EPA Trends Report

- Honda continues long history of leadership in EPA fuel economy and low CO2 emissions, among the top full-line automakers for more than 40 years
- Honda 28.9 fleet average fuel efficiency, 4 mpg better than industry average
- Fleet average CO2 emissions bettered the industry average by 49 g/mi
- Honda set all-time record for electrified vehicle sales in America in 2020
Continuing a more than 40-year history of fuel-efficiency leadership, Honda ranks as the most fuel-efficient full-line automaker in America in a new report from the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) released on Wednesday. Honda has the highest fleet average fuel economy and lowest CO2 emissions of any full-line automaker for the 2019 model year (MY2019), the latest year for which full data is available, forming the basis of the report.
The 2020 EPA Automotive Trends Report ranked Honda first among full-line automakers and second overall with a U.S. fleet average “real world” fuel economy of 28.9 miles per gallon (mpg), a five-year improvement of 1.9 mpg, and 4 mpg higher than the industry average for MY2019. Similarly, Honda’s fleet average CO2 emissions was 307 grams/mile, an improvement of 22 grams/mile from 2014 results and 49 grams/mile lower (better) than the industry average for the 2019 model year.
The EPA’s very first ranking of America’s most fuel efficient vehicles in 1976 had the Honda Civic ranked number one, and subsequent reports have consistently shown Honda among the leaders in EPA’s annual fuel efficiency measurements. That means that for more than 40 years, Honda has made fuel efficiency a priority in its products.
In 2020, Honda set a new all-time record for sales of electrified vehicles in America, growing sales by 4.5% amid significant market challenges.
In an effort to reduce CO2 emissions, globally, Honda intends for two-thirds of its automobile sales to be electrified by 2030 and is making substantial investments for the production of electrified vehicles in America, including the recently-refreshed Accord Hybrid, CR-V Hybrid, Insight and the Acura NSX hybrid supercar.
Interessante, credevo che Toyota fosse fra i primi ma probabilmente la composizione del venduto genera queste sensibili differenze. Qui in Eu la situazione sembrerebbe ribaltarsi https://www.paconsulting.com/insights/2019/co2-emissions-are-increasing/ , non a caso da noi Toy vende molti più ibridi in percentuale e l’efficienza dei motori Honda passa comunque in secondo piano di fronte a costruttori che vendono mediamente gamme più leggere.
"Mi piace""Mi piace"
La gamma europea è condizionata dalla presenza della sola CRV ibrida e dalla recentissima Jazz. Troppo poco. Civic e HRV hanno motorizzazioni tradizionali
"Mi piace""Mi piace"
Sì, anche se i consumi delle Honda ibride, CRV e Jazz, risultano superiori a quelli di RAV4 e Yaris da dichiarato WLTP, quindi mi aspetto che per Honda EU la situazione migliori decisamente togliendo le non ibride ma sarà da vedere se riuscirà a superare Toy nei cicli europei.
Negli States evidentemente il peso delle varie Tundra, Tacoma, Highlander, Sequoia e 4Runner si fa sentire dal punto di vista dei consumi, se non ricordo male il motore più grosso di Honda è il 3.5V6 mentre Toy arriva a dei V8 da quasi 6 litri, che certamente impattano sui consumi medi della gamma.
"Mi piace""Mi piace"
E comunque, “brava” Honda a passare da una media di consumo della sua gamma dai 11,48 a 12,19km/l (se fate la conversione esce questo), il che rende l’idea di quale sia la l’importanza per utenti sull’altra spiaggia dell’Atlantico verso l’economia e l’ecologia.
Vedo maluccio Mazda, GM e Ford, e pure FCA che migliora ma parte da una posizione imbarazzante a causa di RAM e Jeep. Si spiega anche perchè FCA e GM abbiano versato miliardi di dollari ciascuno a Tesla per risparmiarsi le sanzioni governative sulla CO2.
"Mi piace""Mi piace"
Per completezza di informazioni, qui c’è il link al report EPA
Fai clic per accedere a 420s21001.pdf
"Mi piace""Mi piace"
https://www.burlappcar.com/2021/02/mystery-car-driving-around-new-acura.html Integra?
"Mi piace""Mi piace"
Altre classifiche dagli USA, stavolta meno edificanti per Honda che si piazza maluccio.
https://www.alvolante.it/news/affidabilita-delle-auto-risultati-2021-negli-usa-372222
"Mi piace""Mi piace"
https://www.formulapassion.it/automoto/mondoauto/honda-auto-guida-autonoma-livello-3-legend-ex-giappone-sensing-elite-553100.html
"Mi piace""Mi piace"
Molto interessante.
"Mi piace""Mi piace"